Att kommunicera ett budskap
Att kommunicera ett budskap är varken en dans på rosor eller att glida fram på en räkmacka. Ja, för vissa exeptionella experter kanske det är så. Men för det mesta är kommunikation en grannlaga sysselsättning. Om än både rolig, utvecklande och ibland irriterande.
Att kommunicera Fjällvägens budskap är inget undantag. Beroende på mottagare ser ju budskapet lite olika ut. Vårt syfte och våra mål är rätt självklara. För oss som jobbar med det. Men för mottagaren kan det vara desto knivigare. Framförallt om vi är otydliga.
Det är sådana här spörsmål som går runt i en projektledares huvud en solig dag som denna. En dag då nyhetsbrev produceras, mässmonter planeras, artikel förbereds och en skrivelse om Fjällvägens betydelse för näringslivet ska börja ta form. Samt försöken att få till stånd vissa möten med olika aktörer och kartlägga pågående projekt kring laddstationer för elbilar. Jag säger som en kär kollega, jag äter elefanten i små tuggor. Att kommunicera ett budkskap kräver sin elefant. Eller roll-up.
Skriv kommentar
Du måste vara inloggad för att kommentera.